Koens, Enne: Jsem Vincent a nebojím se

19.05.2023 09:38
Koens, Enne: Jsem Vincent a nebojím se
Jsem Vincent a nebojím se obálka knihy
Z přebalu knihy:
Škola znamená pro Vincenta přežívání: nikdy neví jakou katastrofu kdy může očekávat, proto je lepší být připraven. Vincent tak zná zpaměti svou oblíbenou příručku pro přežití. Navíc u sebe pořád nosí krabičku poslední záchrany. Jenže to nejhorší se právě chystá: škola v přírodě. Zbývá jen sedm dní na přípravu. Ale pak přijde do třídy nová dívka, jmenuje se Jass a všechno se začne měnit...
 
S rukou na spánku jsem opatrně vstával. Strašlivě to bolelo. (...) Vylekaně jsem na Dilana zíral. Stephan mi podal ruku a já se jí chytil.
  ,,Dile?" ozval se Stephan. (...) ,,Myslím, že jsi mu ublížil."
Dilan se otočil a díval se na nás. ,,Pusť ho, kámo. Přece se tý špíny nebudeš dotýkat!"
   Když jsem to uslyšel, měl jsem v hlavě úplně vymeteno. Špína. Tak to  si o mě myslí. Myslí si, že jsem špína.
 
Enne Koens napsala dojemný portrét osamělého chlapce, pro něhož se šikana ve škole stala běžnou záležitostí, dokud do toho nevstoupí tak trochu zvláštní dívka, pohrdající různými pravidly a všemi těmi, kdo se jí snaží zavděčit, a která si vždycky dělá, co chce.